۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۴۴۸۶۸
امام جمعه موقت هویزه مطرح کرد؛

شکستگی سیل بند شط نیسان| احتمال زیر آب رفتن چندین روستا

شکستگی سیل بند شط نیسان| احتمال زیر آب رفتن چندین روستا
حجت الاسلام ساعدی گفت: در صورت عدم ترمیم سیل بند شط نیسان، بیش از ۸ روستا در محاصره سیل قرار می‌گیرند و جاده سوسنگرد بستان به احتمال زیاد قطع خواهد شد.
حجت الاسلام عیسی ساعدی، مدیر مدرسه رضویه هویزه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه یکی از وظایف حوزه‌های علمیه ارائه خدمات اجتماعی است، اظهار داشت: طلاب بلافاصله پس از تعطیلی کلاس‌های درسی به همراه گروه‌های جهادی و مردمی برای مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی کرده و به ضدعفونی معابر شهری و روستایی پرداختند و شعار «خلیک بالبیت» را سرلوحه تبلیغات برای جلوگیری از شیوع کرونا قرار دادند.

مدیر مدرسه رضویه هویزه با بیان اینکه طلاب و روحانیت در روستا‌ها به ضدعفونی می‌پردازند، خاطرنشان کرد: امروز که به همراه طلاب مشغول ضدعفونی یکی از روستا‌های هویزه در نزدیکی «شط نیسان» بودیم؛ از شکستگی سیل بند شط نیسان آگاه شدیم که بلافاصله برای مشاهدات عینی به آنجا رفتیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در صورت عدم ترمیم سیل بند، بیش از ۸ روستا در محاصره سیل قرار می‌گیرند و جاده سوسنگرد بستان قطع خواهد شد.

حجت الاسلام ساعدی اضافه کرد: امکانات لجستیکی و مصالحی همچون نیوجلسی نیاز است، اما بخاطر بدمسیر بودن بریدگی احتمال بسته شدن آن خیلی سخت است.

وی با اشاره به اینکه سیل بند نرسیده به روستای نهیرات شکسته شده است، بیان داشت: در صورت عدم ترمیم سیل بند، مزارع کشاورزی تا روستای مچریه زیر آب خواهد رفت.

امام جمعه موقت هویزه عنوان داشت: طبق گفته اهالی منطقه، سرازیری و شیب آب به سوی روستا‌ها نیست فقط روستای مچریه زیر آب خواهد رفت و نهیرات و شموس محاصره می‌شوند.

مدیر مدرسه رضویه هویزه با بیان اینکه فرماندار و مسئولان شهرستان در محل حاضر و امکانات و دستگاه‌های لازم از قبیل بیل مکانیکی، کمپرسی و لودر را حاضر کردند، تصریح کرد: از آنجا که محل سیل بند، بسیار تنگ و جاده باریک است نیروی انسانی مفید نیست تنها بیل مکانیکی و سنگ چدن و نیوجلسی مفید خواهد بود./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
خدایا در این شرایط بلای سیل را از سر این مردم محروم بر طرف نما.
0
0